چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

با اقدام فرهنگی خانواده شهید امیرحسین قربانی صورت می‌گیرد؛

برپایی «تور تورنتو» در کتابخانه‌های عمومی کشور

دیدار دبیرکل نهاد با خانواده شهید امیرحسین قربانی - از شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی

خانواده شهید امیرحسین قربانی دانشجوی شهید پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی اوکراین در اقدامی فرهنگی ۸۰۰ نسخه از کتاب «تور تورنتو» را خریداری و برای توزیع در کتابخانه های عمومی در اختیار نهاد قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های عمومی کشور، آذرماه ۱۴۰۱ بود که مهدی رمضانی دبیرکل نهاد در سفر استانی به یزد، با حضور در شهرستان تفت، با خانواده شهید امیرحسین قربانی، دانشجوی شهید پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین، دیدار و گفتگو کرد.

پیرو این دیدار و بر اساس کارشناسی صورت گرفته، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۱۲۰۰ نسخه کتاب «تور تورنتو» را برای توزیع در کتابخانه‌های عمومی کشور خریداری کرد. این کتاب روایتی از زندگی این دانشجوی شهید است.

خانواده شهید امیرحسین قربانی نیز، برای زنده نگهداشتن یاد این شهید و آشنایی مخاطبان و اعضا با او، در اقدامی فرهنگی ۸۰۰ نسخه از کتاب «تور تورنتو» را با هدف قرار گرفتن در قفسه کتابخانه‌های عمومی خریداری کرده و در اختیار نهاد قرار دادند.

برپایی «تور تورنتو» در کتابخانه‌های عمومی کشور

کتاب «تور تورنتو» به قلم محمدعلی جعفری توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است. نویسنده در این کتاب با نگاهی متفاوت به این حادثه، عاشقانه‌های زندگی امیرحسین و شخصیت جذاب و خاص او را از زبان پدر روایت می‌کند. جعفری از دل شخصیت‌های این پرواز، قصه‌ای متفاوت و خاص را روایت کرده است. نویسنده این بار برای سفر به تورنتو توری برپا کرده سرشار از عشق یک خانواده اما منتهی به غمی ژرف. او در این کتاب عاشقانه‌های یک روز یک خانواده ایرانی را بیان می‌کند؛ دل دادن‌ها و دل بردن‌ها از فرزندی که بعد از برخواستن هواپیمای ۷۵۲ به آغوششان بازنگشت. او از خانواده‌ای می‌گوید که مفهوم واقعی «وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» را با گوشت و پوستشان درک کردند.

«تور تورنتو» در ۱۴۱ صفحه توسط انتشارات روایت فتح در سال ۱۴۰۰ روانه بازار کتاب شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 14 =